Jeszcze jakiś czas temu posiadanie przez firmę papierowej wizytówki było tak zwanym must have (koniecznością). Po zakończonych spotkaniach biznesowych każdy członek uczestniczył w tradycyjnej wymianie kontaktów właśnie za ich pomocą. Dzisiaj jednak firmy powoli odchodzą od posiadania wizytówek na rzecz bardziej nowoczesnego i wszechobecnego źródła reklamy, jakim jest Internet. Czy to dobry pomysł? Zapewne warto rozpatrzyć taką ewentualność. Dobrze jest również dowiedzieć się, co taka wizytówka powinna zawierać, jak musi wyglądać oraz czym różni się element firmowy od osobistego.
Wizytówki – dlaczego warto w nie zainwestować?
Właśnie z tego powodu, że firmy powoli odchodzą od posiadania wizytówek firmowych, dobrym pomysłem jest zainwestowanie w nie. Na początku warto zauważyć, że przeciętny odbiorca potrzebuje zaledwie kilku sekund na to, aby wyrobić sobie zdanie na temat marki. W internecie trudno jest przyciągnąć jego uwagę na tak dużo czasu ze względu na natłok rozpraszających grafik, kolorowych tekstów czy wyskakujących zewsząd informacji.
Dlaczego warto posiadać wizytówki? Ponieważ jest to sposób na wyróżnienie się. Pokazanie się od bardziej klasycznej, a zarazem profesjonalnej strony. Dodatkowo taka wizytówka pomaga zbudować zaufanie między firmą a jej odbiorcą. Dobrze zaprojektowany element może wyróżniać firmę na tle innych, nawet z tej samej branży, a poza budowaniem świadomości istnienia marki wypełnia również bazę klientów, którzy zaczną zgłaszać się sami.
U kogo papierowe wizytówki sprawdzą się najlepiej?
Papierowe wizytówki nie są jednak dla każdego. Dla tych, którzy swoje biznesowe działania opierają jedynie na operacjach podejmowanych w sieci, nie będą przydatne. Jednak okażą się szczególnie ważne dla:
- przedsiębiorstw działających stacjonarnie, pragnących zwiększyć swoje zasięgi i zbudować większą bazę klientów;
- przedsiębiorstw terenowych, to jest takich, które same przychodzą do klientów, a nie odwrotnie;
- dla tych, którzy w profesjonalny sposób chcą rozwinąć swoją markę osobistą.
Co powinna zawierać papierowa wizytówka?
Prawidłowo zaprojektowana wizytówka może okazać się kluczem do sukcesu. Nieraz spotkać można elementy, które jakością odbiegają od normy, swój los zwieńczając najczęściej w koszu na śmieci. Jak zatem przygotować wizytówkę, która przyciągnie uwagę odbiorców, w odpowiedni sposób przekaże zawarte na niej informacje oraz przekona do kontaktu?
Wizytówka firmowa powinna przede wszystkim posiadać logo wraz z nazwą firmy. To podstawa, ponieważ w innym przypadku odbiorca nie będzie wiedział, z kim ma do czynienia. Kolory samej wizytówki, jak i logo powinny być odpowiednio dobrane, by odpowiadały temu, czym firma się zajmuje. Jeżeli marka posiada swoją stronę internetową, to jej adres również warto zawrzeć na papierze. Motto firmy też stanowi dobry pomysł, szczególnie jeśli zostało skonstruowane w taki sposób, aby pokazać jakość i wzbudzić zaufanie, przyciągając klientów. Na sam koniec ważne jest również zamieszczenie danych kontaktowych.
Jeśli natomiast wizytówka papierowa ma być przeznaczona dla rozwoju marki osobistej, powinny się na niej znaleźć przede wszystkim informacje o Tobie oraz prowadzonej przez Ciebie działalności.
Jak powinna wyglądać wizytówka?
Skoro wiesz już, dlaczego warto zainwestować w wizytówki, poniżej znajduje się kilka wskazówek, które możesz wykorzystać podczas ich tworzenia. Jeśli natomiast wolisz zaufać firmie znającej się na ich projektowaniu, skontaktuj się z https://colorpress.com.pl/kontakt/. Wśród ważnych aspektów obejmujących przygotowanie wizytówek należy wymienić:
- kształt, rozmiar, kolory i czcionkę – powinny być odzwierciedleniem Twojej działalności;
- spójność graficzną;
- dane kontaktowe – powinny znajdować się w widocznym miejscu oraz być jak najbardziej czytelne;
- warto dodać również coś charakterystycznego, co wyróżni wizytówki na tle innych.
Czym różni się wizytówka papierowa firmowa od osobistej?
Między jedną a drugą formą wizytówki nie ma tak naprawdę wielkich różnic. Zadaniem pierwszej jest nabycie klientów dla firmy, drugiej natomiast zbudowanie świadomości wśród odbiorców na temat istnienia marki osobistej.