Na czym polega generowanie leadów B2B?

przez dev5e2

Generowanie leadów handlowych nie jest prostym zadaniem dla działów marketingu. Dotarcie i nawiązanie kontaktów z osobami, które potencjalnie zainteresowane są oferowanym produktem bądź usługą do najprostszych nie należy. Tym bardziej, że przedsiębiorcy często codzienne borykają się z przesytem różnego rodzaju ofert. Jeśli jednak kampania realizowana jest właściwie, to liczyć można na szybkie i wymierne efekty. Zatem jak pozyskiwać leady B2B?

Od czego zacząć generowanie leadów B2B?

Zanim rozpocznie się konkretną kampanię mającą na celu pozyskanie leadów B2B, konieczne są odpowiednie przygotowania. W pierwszej kolejności ważne jest, aby firma ustaliła, kto dokładnie ma być jej klientem. Mowa tu o dokładnej analizie grupy docelowej. Umożliwi to efektywniejszą komunikację między obiema stronami. Określenie grupy docelowej to nie wszystko, o czym należy pamiętać na etapie przygotowań. Równie ważne jest wyposażenie działu marketingu w odpowiednie oprogramowanie, jakim jest system CRM. To platforma, która umożliwia i ułatwia zarządzanie relacjami z klientami. Dzięki temu narzędziu możliwe jest zbieranie i przechowywanie wszelkich potrzebnych informacji na temat klientów. Trudno jest sobie bez tego wyobrazić pozyskiwanie leadów B2B.

Lejek sprzedażowy

Innym istotnym zagadnieniem, o którym nie można zapomnieć, jest lejek sprzedażowy. Wszystkie schematy działania muszą się na nim opierać. Podzielić go można na kilka etapów. Aby potencjalny klient stał się klientem sprzedażowym, musi przejść przez nie wszystkie. Na każdym z nich konieczne jest zwiększanie zainteresowania kontrahenta, aż cały proces zakończy się finalizacją transakcji. Pierwszym etapem w lejku jest zauważenie i zainteresowanie, drugim zaangażowanie i pożądanie, natomiast trzecim konwersja i zaufanie. Czwarty powiązany jest z zakupem, a ostatni oznacza lojalność i stałą współpracę.

Jak pozyskać leady B2B?

Leady sprzedażowe B2B pozyskiwać można na wiele różnych sposobów. Jednym z nich jest inbound marketing. Jest to działanie, którego celem jest umożliwienie potencjalnemu klientowi znalezienie Twojej firmy i nawiązanie z nią relacji. Tak pozyskane konwersje są bardzo wartościowe, ponieważ wynikają z konkretnej potrzeby potencjalnego klienta, który wykonał jakąś akcję w sieci pozwalającą na odnalezienie komunikatu marketingowego. Bardzo często wykorzystuje się również content marketing. Tworzenie i publikacja dobrych jakościowo treści to skuteczny sposób, aby zwiększyć sprzedaż. Warto także wspomnieć o outbound marketingu, gdzie w przeciwieństwie do inbound marketingu działanie to polega na zainicjowaniu kontaktu z potencjalnym kontrahentem ze strony firmy. Innymi słowy, outbound marketing polega na wyszukiwaniu potencjalnych klientów i próbie nawiązania oraz zbudowania z nimi relacji.

Analiza działań

Warto również wiedzieć, w jaki sposób analizować realizowane przez siebie kampanie. Nie ma mowy o osiąganiu wyższych wyników bez rzetelnej optymalizacji oraz wyciągnięcia wniosków z dotychczasowych działań. Konieczna jest zatem analiza poczynań potencjalnych klientów na firmowej stronie internetowej. Wykorzystać można do tego powszechnie dostępne narzędzia analityczne. Informacja o tym, ilu użytkowników odwiedziło stronę internetową to zdecydowanie za mało. Bardzo istotne są również dane na temat czasu spędzonego na firmowej stronie internetowej, skąd odbiorcy na nią trafili oraz z jakich urządzeń korzystają. Najważniejsze informacje dotyczą jednak tego, co dokładnie użytkownicy robią na stronie. Wszystko to wykorzystać należy do optymalizacji kampanii. Dzięki temu pozyskiwanie leadów stanie się jeszcze efektywniejsze.

Jak wspomniano, pozyskiwanie leadów to skuteczny sposób na pozyskanie nowych klientów na rynku B2B i wzrost sprzedaży. Pamiętać jednak trzeba, że proces ten musi być dobrze przemyślany i zaplanowany. Na szczęście na rynku funkcjonują firmy specjalizujące się w tego typu działaniach marketingowych. W razie konieczności zawsze można skorzystać z usług https://hotlead.pl/.